Listing 1 - 10 of 97 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen --- Leerproblemen --- Ouders --- Kind --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gesprek
Choose an application
Psychodiagnostiek --- handboeken en inleidingen. --- Orthopedagogiek. --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Diagnostiek --- #KVHB:Hulpverlening --- Hulpverlening --- Methodiek --- Leerproblemen --- Opvoedingsproblemen --- Orthopedagogiek --- Diagnostiek --- Leerprobleem --- Opvoedingsprobleem --- Diagnose
Choose an application
Onderwijs staat in het brandpunt van de maatschappelijke belangstelling. Van voorschoolse educatie tot studiehuis, van competentieleren op de pabo tot de brede school, iedereen heeft er wel een mening over. Vaak worden die meningen uit de losse pols geponeerd, ze berusten op mythes. In dit boek worden dertien hedendaagse onderwijsmythes tegen het licht gehouden door gerenommeerde wetenschappers. De meeste mythes betreffen het kind, de leerling dus. Zo is er aandacht voor de mythe van het vroege leren, de mythe van de sterke benen, de kennismythe, de mythe van het (ab)normale kind en de mythe dat het brein er niet toe doet.Op leerkrachtniveau worden de mythe van de knappe meester en de mythe van de vrouwelijke didactiek onder de loep genomen. Op school- en organisatieniveau moeten de mythe van het maakbare kind, de mythe van de manager en de vrijheid van onderwijsmythe het ontgelden. Het boek sluit af met twee essays over de wijze waarop Rousseaus ontdekking van het kind doorwerkt in de hedendaagse onderwijsmythologie.
450.4 --- Onderwijs --- Onderwijskunde --- Leren --- Didactiek --- Nieuwe leren --- Leerproblemen --- Schoolleiders --- Het nieuwe leren --- Leerprobleem --- Schooldirectie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Schoolleider
Choose an application
Lieve (groep 3) rekent alle sommen op haar vingers uit. Nassim (groep 7) maakt vaak fouten bij plus- en minsommen. Hij draait soms de cijfers in een getal om. Fleur (groep 5) is dyslectisch. Ze heeft veel moeite met het lezen van toetsen. In elke klas zitten kinderen met rekenproblemen. Soms zijn die problemen van tijdelijke aard. Maar als dat niet het geval is, moet je actie ondernemen. Dat is lastig als je niet precies weet waar het probleem zit en wat je er concreet aan kunt doen. Opdrachten, oefeningen en spelletjes Aan de slag met rekenproblemen helpt allereerst het rekenprobleem te lokaliseren en geeft daarvoor korte, praktische opdrachten. Met oefeningen en spelletjes kun je vervolgens de probleemgebieden individueel, groepsgewijs of klassikaal aanpakken. Bovendien geeft de auteur andere praktische adviezen: hoe verbeter je de motivatie van de rekenzwakke leerlingen? Hoe geef je een effectieve instructie? En hoe stel je een handelingsplan op? Passende oplossingen voor leerlingen met rekenproblemen Dit boek sluit aan op het protocol ERWD en biedt passende oplossingen voor leerlingen die extra rekenzorg nodig hebben. Leerkrachten, intern begeleiders, remedial teachers, psychologen, orthopedagogen, ambulant begeleiders en andere professionals die rekenonderzoek doen of kinderen begeleiden kunnen er direct mee aan de slag. De serie In de klas Aan de slag met rekenproblemen hoort bij de serie In de klas . Deze serie bestaat uit een reeks praktische boeken voor docenten, leerkrachten, intern begeleiders en remedial teachers. De boeken zijn geschreven door professionals uit het vakgebied. Zij geven achtergrondinformatie en praktische tips waarmee u direct aan de slag kunt.
Rekenstoornissen --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- dyscalculie --- Mathematics --- Rekenproblemen --- Basisonderwijs --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- (zie ook: Dyscalculie) --- Leerproblemen --- Kinderen --- Dyscalculie --- Leerprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- rekenproblemen
Choose an application
dyslexie --- leesstoornissen --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Leesstoornissen --- 464 --- leesproblemen --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- kinderen met leerproblemen --- Leesproblemen --- Dyslexie --- Lezen --- Leerproblemen --- Orthodidactiek --- Leesprobleem --- Leerprobleem --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Kinderen met ontwikkelingsstoornissen worden vaak als 'lastig' ervaren. Er wordt in de omgeving van deze kinderen nogal eens gedacht dat hun gedrag te wijten is aan opvoeding of dat het kind gewoon expres niet doet wat hem of haar gezegd wordt. Ouders krijgen vaak kritiek en horen regelmatig: 'Geef hem maar eens een weekje aan mij, dan zul je eens zien dat hij het wel kan.' Om meer begrip te krijgen voor deze kinderen en hun ouders schreven Monique Baard en Désirée van der Elst Ongewild lastig. In deze uitgave vertellen ze wat kinderen met bijvoorbeeld autisme spectrumstoornissen, ADHD, ADD, OCD of het syndroom van Gilles de la Tourette dagelijks voelen en voor welke problemen ze komen te staan. Er worden veel tips gegeven waarmee je deze kinderen kunt helpen te overleven in onze samenleving. Verder komen de gedragsstoornissen ODD en CD aan bod, omdat deze stoornissen steeds vaker voorkomen bij kinderen en jongeren. Uitgangspunt bij dit alles is de acceptatie van de handicap. (Bron: covertekst)
Ontwikkelingsstoornis --- Kind --- Syndroom van Asperger --- PDD-NOS --- MCDD --- Niet-verbale leerstoornis --- ADHD --- Syndroom van Gilles de la Tourette --- Dwangstoornis --- ODD --- Gedragsstoornis --- Leerprobleem --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Dit is een boek voor en over kinderen en jongeren met CVI. Zij hebben problemen om goed te kijken en de oorzaak daarvan ligt in de hersenen. Boeken zijn eigenlijk niet zo hun ding. Om dit boek voor hen toegankelijk en bruikbaar te maken hebben we beroep gedaan op de ervaring van jongeren zelf en van hun ouders en begeleiders. Voor de twee leeftijdsgroepen (8 tot 12 jaar en 12 tot 20 jaar) is er een apart deel in het boek met telkens een begrijpelijke uitleg over CVI en een reeks voorbeelden van dagelijkse situaties die moeilijk kunnen zijn als je CVI hebt. We geven ook mogelijke oplossingen. De problemen en de oplossingen komen uit het echte leven van kinderen en jongeren. (Bron: covertekst)
Leerstoornissen --- Kinderen. --- Cerebrale visuele inperkingen --- Visueel gehandicapten --- Slechtzienden --- Leerproblemen --- 376.22 --- CVI --- Visuele perceptiestoornissen --- Personen met een visuele handicap --- Dagelijks leven --- 110567.jpg --- Slechtziende kinderen ; onderwijs --- 464 --- visuele perceptiestoornissen --- leerproblemen --- Cerebrale visuele inperking --- Persoon met een visuele handicap --- Slechtziende --- Leerprobleem
Choose an application
1. De kinderlijke ontwikkeling verloopt stap voor stap 2. Leerproblemen, wat zijn dat ? 3. Ontwikkelingsstoornissen 4. Leerproblemen op school 5. De relatie tussen leerproblemen en gedragsstoornissen 6. Pedagogische aanpak van de persoonlijkheid in wording 7. Reduceren of opheffen van belemmerende factoren 8. Enkele voorbeelden uit de praktijk 9. Wegwijzer voor hulp
Gedragsstoornissen --- Kinderen. --- leerproblemen --- leesproblemen --- gedragsstoornissen --- leerstoornissen --- Educational psychology --- kinderen --- Leerproblemen --- Gedragsproblemen --- 464 --- leermoeilijkheden --- gedragsproblemen --- orthopedagogiek --- hulpverlening --- ontwikkelingsproblemen --- (kind) --- 376.5 --- Gedragsstoornissen (probleemgedrag) --- Leermoeilijkheden --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Ontwikkelingsproblemen --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Orthopedagogie --- Leerprobleem --- Gedragsprobleem --- Ontwikkelingsprobleem
Choose an application
Studeren aan de universiteit of hogeschool brengt voor iedereen een zekere mate van spanning met zich mee. Sommige studenten ontwikkelen echter faalangst die een ernstige belemmering vormt bij hun leren en leven. Voor hen werd dit werkboek opgesteld: niet als een wondermiddel, wel als een eerste stap om zelf een lastig probleem aan te pakken. In het eerste deel vind je een beschrijving van angst en faalangst en kun je je eigen probleem in kaart brengen. Vanuit dit inzicht in je faalangst kun je aan de slag om die te overwinnen. Het tweede deel biedt een aantal bruikbare strategieën en oefeningen die je leren om te gaan met angstige gedachten, je zelfvertrouwen helpen te versterken, enzovoort. 'Focus op faalangst' werd ontwikkeld voor groepstraining en individuele begeleiding van studenten in het hoger onderwijs, of om er zelfstandig mee te werken. Ook voor leerkrachten secundair onderwijs, CLB-medewerkers en docenten kan dit werk een nuttig instrument zijn. Het is samengesteld door studentenbegeleiders van de Dienst voor Studieadvies en Studentenbegeleiding van de Universiteit Antwerpen. Het is een werkboek uit de praktijk, voor de praktijk. (flaptekst)
Faalangst --- 415.3 --- faalangst --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- HO (hoger onderwijs) --- studentenbegeleiding --- Educational psychology --- Personality development --- Higher education --- PXL-Central Office 2018 --- hoger onderwijs --- studiebegeleiding --- 159.963.2 --- Hoger onderwijs --- Leerproblemen --- Gedragsproblemen --- Leerprobleem --- Gedragsprobleem --- 159.94 --- anxiety
Choose an application
Cognitive psychology --- Orthopedagogics --- visualisatie --- leerproblemen --- denken --- 415.2 --- 415.4 --- 464 --- Beelddenken --- Denken --- Geheugen --- Hersenen --- Leerproblemen --- Leren --- Leren denken --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Hogere geestelijke functies --- Kinderen met leerproblemen --- beelddenken --- Leerstrategieën --- Leerprobleem --- Leerstrategie
Listing 1 - 10 of 97 | << page >> |
Sort by
|